piatok 27. februára 2015

Životné rozhodnutia



Zdravíčko moji milí čitatelia !

Sú dva typy ľudí. Tí ktorí sa zameriavajú na veľké rozhodnutia v ich živote a tí ktorí sa zastávajú myšlienky, že svet, život je poskladaný z maličkostí. Môžete hádať ku ktorým patrím ja i keď myslím, že vám to v okamžiku dôjde. :) 


V podstate neverím na existenciu životných rozhodnutí vo význame dôležitejších od iných, pretože rozhodnutie ako také sú a obklopujú nás i keď si to ani neuvedomujeme. Hoci len malé kopnutie do kamienka na ceste je rozhodnutie, dokonca životné. Veď to rozhodnutie bolo v našom živote, takže je životné. Nič také ako dôležitejšie rozhodnutie od ostatných neexistuje. Teda aspoň podľa mňa. Niekto to berie tak, že rozhodnutia ako postaviť si dom, požiadať priateľku o ruku sú dôležitejšie ako iné. Môžem to však ľahko vyvrátiť. Tak zoberme si napríklad to požiadanie o ruku. Životné rozhodnutie je to, že sme si kľakli na kolená a vytiahli zázračný prsteň alebo to, že sme ho kúpili, začali o tom uvažovať, začali s tou priateľkou chodiť, zoznamovali sa s ňou ? Ehm .. Ja myslím, že všetky sú rovnako podstatné a dôležité.

Všetky veci, ktoré urobíme na seba nadväzujú. Hocčo čo urobíme sa odrazí v budúcnosti sveta. Je to ťažko uveriteľné aj mne samej, ale mám k tomu dobrý príklad, ktorý rada k tomuto prirovnávam, pretože by ste nepovedali, že taká malichernosť sa môže odraziť vo svete. Táto činnosť je kopnutie do kamienka. Samozrejme nasledovné veci, ktoré napíšem sa nemusia nutne stať pri každom kopnutí, ale je možné že sa to stane a je to hlavne príklad k tomu, že aj z "malých" rozhodnutí sa stanú veľké veci v živote iných. Tak predstavme si túto situáciu. Idete si po ulici vedľa cesty a tu hľa kamienok. Z vašej malichernosti doň len tak kopnete, odrazí sa na cestu, prejde po ňom auto, ktoré sa trochu vykoľají z dráhy, v ktorej by bol normálne bez kamienka. Čo sa stane ďalej ? Tak napríklad - nestihne zabrzdiť na prechode, na ktorý sa vyrúti asi 20 ročné chalanisko na bicykli so slúchatkami a auto ho chtiac nechtiac zrazí. Chalan má zhodou náhod priateľku, ktorá si po roku smútku nájde niekoho iného s kým má dieťa. Uvedomujete si, že ste práve v tomto fiktívnom príbehu zabili človeka, ale nikdy sa o tom nedozviete ? Keď nabudúce budete kopať do kameňa dva krát si to rozmyslite i keď to isté sa môže stať aj keď doň nekopnete, len možno s iným dopravným prostriedkom. 

A kamienku predchádzalo rozhodnutie ísť von atď. Všetko na seba nadvezuje, presne preto ich nemôže byť len pár významnejších. Možno vyzeráme tak ako vyzeráme, kvôli tomu, že nejaká bunka zožrala nejakú rastlinu pred xy rokmi. A to sa odrazilo až do terajšej doby. Kto vie ? 

Neviem, čo sem už napísať. Viem, že v momente, keď to publikujem na napadne sto vecí, ktoré som sem mohla ešte napísať, ale budete si musieť stačiť s týmto. Ako som vyššie písala. Ľudia sa delia na dve skupiny. Ak ste v skupine veľkých vecí a rozhodnutí, ja vás nemám právo presviedčať o opaku, len som sem napísala môj názor a možno vás presvedčím, možno nie. Každý sme iný. A druhá skupina. Podľa mňa máte pravdu. Každá veľká vec sa skladá z malých. Veľký stroj sa skladá z malých súčiastok, "veľké" rozhodnutia sa skladajú z "malých". Samozrejme teraz nehovorím o zložitosti, ale dôležitosti rozhodnutí. Nemýľte si pojmy a dojmy. :)

To by bolo na dnes asi všetko. Je to len taký krátky článok o mojom názore. Možno aj taký začiatok na debatu na túto tému. Budem rada ak sa ktokoľvek do komentára vyjadrí, s potešením si prečítam vaše komentáre a samozrejme na ne odpoviem.


With love
AA

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára