pondelok 29. decembra 2014

Paper towns - John Green ♥



Ahojte ! :)

Dnes som dočítala ďalšiu úžasnú knihu od John-a Green-a - Papierové mestá.  Ako som v minulom príspevku spomínala je to môj najobľúbenejší a asi aj jediný, ktorého ako tak poznám spisovateľ. On má tak neskutočne dobrý štýl písania a tak neskutočne dobré nápady na príbehy. Proste všetky jeho knihy milujem a keď si kupujem nejakú knihu od neho, nemusím sa obávať, pretože viem, že ma bude baviť ,asi preto už mám doma aj Kam zmizla Aljaška a chystám sa ju, asi zajtra, začať čítať. 


Na začiatku čítania som bola v presvedčení, že pri tejto knihe nebudem mať pocity ako pri Na vine sú hviezdy - "Chcem si pocity z nej nechať pre seba, s nikým sa o nej nerozprávať a nikomu moju knižku nepožičať. Viem znie to sebecky avšak u ostatných knihách mi je to jedno, ale táto, Táto je iná. Moja." .. Myslím, že som našla ďalšiu moju knihu. S takým pocitom som sa vtedy ešte nestretla, ale teraz ho prežívam pri väčšine vecí a som naň úplne navyknutá. Často mi na niektorých vecí až príliš záleží a chcem si ich nechať iba pre seba, ale rada sa o nich s niekym rozprávam. Sú to dosť protiklady, ale celá moja osobnosť je plná protikladov. Keď chcem mať niečo s niekym tak si toho niekoho musím sama zvoliť a vtedy mi to nevadí. Inak nie som ani najmenší nadšenec do požičiavania kníh, ale nie aj tak nepoviem, na to som až príliš mäkká..


Takže, ešte raz. Úžasná kniha, ktorú som akurát dnes po asi 5 dňoch dočítala sa nazýva Papierové mestá a je to ďalšia výnimočná kniha od Johna Greena ,aj keď vznikla myslím skôr ako Na vine sú hviezdy, ale nie som si istá.

O knihe: 

Margo Rothová-Spiegelmanová. Jej bláznivé dobrodružstvá sa zakaždým prehnali školou ako letná búrka: na gitare ju naučil hrať nejaký starký v polorozpadnutom dome v mississippskom Hot Coffee. Tri dni kočovala s cirkusantmi, lebo ich presvedčila, že by z nej mohla byť artistka. Na koncert The Mallionaires v St. Louis sa dostala tak, že sa vydávala za basgitaristovu frajerku, a keď ten s ňou naozaj chcel chodiť, poslala ho kadeľahšie. Jej najneuveriteľnejšie príhody sa vždy ukázali ako skutočné!

Tak do tejto dobrodružnej duše sa beznádejne zamiloval Quentin-Kvéčko Jacobsen, trochu zakríknutý chlapec z dobrej rodiny. Keď mu pojašená maturantka jednej noci vlezie do izby prezlečená za nindžu a odhodlaná vykonať jedenásť bodov neľútostnej pomsty nevernému frajerovi a bývalým kamarátom, Kvéčko neodmietne. To, čo povystrájajú, Quentina rovnako nadchne ako vyľaká. Lenže na druhý deň je Margo preč a zanechá po sebe len indície určené práve jemu. Vydáva sa teda na cestu plnú odbočiek, a čím bližšie je k cieľu, tým lepšie spoznáva skutočnú tvár priateľky – a možno aj svoju vlastnú.


Môj názor: 

Kniha mi prišla tak trochu detektívka. Keď mal Kvéčko nejasné indície a nemohol im prísť na koreň vytáčalo ma to spolu s ním a bola som z toho na nervy. Naopak, keď zistil, kde sa nachádza (nejdem spoilerovať) skákala som od radosti ,doslova, škoda, že sme zrovna mali návštevu ..  A vôbec sa neviem rozhodnúť, či mám knihy takéhoto typu (detektívky) rada, pretože som z toho hľadania na nervy, ale dobre sa to číta a tá neopísateľná radosť, keď sa to vyrieši. 

Každopádne nesmiem nespomenúť Johnov humor, ktorý pozná každý, kto čítal aspoň jednu jeho knihu. Ako ja milujem ten jeho humor a vtipné scény .. ♥

Tiež sa mi páčilo, že v knihe sa vyskytovalo aj veľa zamyslení, múdrych a hlbokých vecí. Páči sa mi, že sa autor v tej knihe zamyslieva nad rôznymi vecami. Knihu to veľmi ožíva a vy sami začnete nad tým všetkým rozmýšľať. :)  

Ďalšia úžasná vec - Báseň od Whitmana a jej rozoberanie. Tá báseň sa mi neskutočne páčila a rozmýšľam o tom, že zajtra urobím o nej článok :) Kvéčko (resp. autor) sa tam s ňou pohrávala v dosť veľkej časti knihy a rozmýšľal nad jej podstatou.
Nedávno som sa pridala do jednej skupiny na facebook-u - John Green's books [CZ&SK] a ako som si tak pozerala príspevky v nej, jedno dievča to úplne vystihlo ! 

" Prečo nemôže kniha od Johna Greena skončiť slovami: A žili šťastne, až do smrti. 

 Najskôr som sa na to dívala, že áno Na vine sú hviezdy skončili smutne, ale táto kniha je super a koniec bude v podstate "a žili šťastne, až do smrti." .. Takto som sa mýlila hádam, len pri už spomínanej knihe TFIOS. Jasné nikto neumrel, ale !SPOILER! Margo a Kvéčko aj tak neboli spolu a to predsa nie je šťastný koniec, teda aspoň nie taký aký som očakávala. 

S radosťou by som uvítala pokračovanie, typu o tri roky, Margo príde rýchlo a nečakane za Kvéčkom aby urobili niečo bláznivé (a očakávam, že by boli spolu už samozrejme). Také niečo sa asi nikdy nestane, ale musím povedať, že takéto jednodielovky, aké ma John ma vážne bavia.

 Pre boha! Ja ho neviem pomenovať jedným slovom, pretože on je vážne  najsuperúžasnejšíkreativcnešínajnajnaj spisovateľ na svete ♥

Ale naspäť ku knihe. Páčila sa mi aj preto, lebo som si ako Quentina predstavovala môjho dobrého kamaráta, pretože sa mi naň povahovo veľmi hodil. A celkovo to bolo proste také. Neviem to opísať.. Prečítajte si tú knihu a nebudete ľutovať. (:


Film: 

Na moje potešenie bude aj film, ktorý bude mať premiéru asi 31.7. 2015.
V hlavnej úlohe bude Cara Delevinge ako Margo a Nat Wolff ako Quentin. Ďalej je tu Halston Sage - Lacey Pemberton ; Austin Abrams - Ben Starling ; Justice Smith - Radar ; Jaz Sinclair - Angela.










 Neviem ako vy, ale ja som s výberom nad mieru spokojná, pretože všetci sa na ich roly úplne hodia. ♥


Nebojím sa, že bude zlý i keď väčšina filmov býva oproti knihám slabé nič. Ale ja viem, že tento bude dobrý tak, ako Na vine sú hviezdy, neviem prečo to viem, proste viem.

John pridáva aj dosť videí zo setu, takže je sa na čo pozerať, počas čakania :3


Obľúbené časti:








Pieseň na záver:

Na záver by som sem chcela pridať pesničku, ktorá bola spomínala aj v knihe. Mnohým sa asi páčiť nebude, ale ja som z nej paf ani neviem prečo :D ♥


Dúfam, že sa vám článok páčil a aspoň trochu vám pomohol :) Zároveň tento článok venujem celej facebookovej skupine John Green's books [CZ&SK] .


Čítali ste už Papierové mestá ? 
Čo si o nich myslíte ? 
Aký máte názor na John-a Green-a ? 


With love 
AA

4 komentáre:

  1. Tuto knihu jsem nečetla, ale četla jsem Hvězdy nám nepřály a Hledání Aljašky. Obě mě moc bavily a tak si chci i co nejdříve přečíst Papírová města a už se na to moc těším. Jenom si jí budu muset zarezervovat v knihovně. :)
    Pěkný článek, k skupině se přidávám. :)
    Marky > little-me.blog.cz

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Od Greena mám přečteno jen The fault in our stars, a teď jdu na Looking for Alaska. Paper town jsou až další na řadě. :)

    http://my-little-boring-me.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Četla jsem TFIOS a LFA v angličtině asi před rokem, no, moc mě to nebavilo. Možná zkusím i Papírové města, díky za tip :)
    http://liaisberg.blogspot.co.uk/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Momentálne čítam LFA a Paper towns sú dosť podobné akurátže viac úvahové a jemnejšie, nie sú tak vulgárne :) Ďakujem za komentár :) -AA

      Odstrániť