streda 21. januára 2015

Prečo všetci tak neskutočne odsudzujeme ?



Čaute moji najdrahší !

Dnes som bola trochu dá sa povedať rozladená kvôli tomu, že som začala uvažovať o jednej veci. Teraz avšak fičím na Elvis-ovi Presley-ovi (prečo som si ho nevšimla už skôr ?! On je úžasný !) a všetko beriem tak jednoducho, no i tak chcem napísať taký názorovo-zamýšľací článok. Možno budete súhlasiť, možno sa v ňom nájdete...

Raz som stretla jedno dievča s bývalým spolužiakom. Vyzerala vážne sympaticky a roztomilo, ale boli sme s nimi asi 10 min a s ňou som sa ani nerozprávala. Včera som bola s kamarátkami na káve a dozvedela som sa od nich o nej, že je to hrozná ...no nechcem nadávať... kachna. Nepoznajú sa s ňou dobre, pár krát ju stretli, ale k tomuto názoru ju odsúdili kvôli pár nahým fotkám, ktoré nafotila. Rozprávajú o nej ako o neviem akej pobehlici. Keď som sa to prvý krát dopočula zhrozila som sa, ale ako o nej rozprávali a ako som lovila v pamäti a prezerala si jej instagram, prinútilo ma to premýšľať.  Ako... keď som sa nad tým poriadne zamyslela, až ma to ranilo. Ale nie to aká je ona, ale ako ju odsúdili tie kamarátky. Nepoznajú ju a súdia ju už hneď tak hrozne. Proste... nevedia, prečo to urobila. Nevravím, že je to dobré fotiť sa nahá a hlavne nie pokiaľ to urobila, kvôli zisku záujmu ostatných.. Ale možno na to mala aj iné dôvody. Možno ju niekto nahovoril, vyhrážal sa jej... Proste.. Nemôžem ju len tak odsúdiť, pretože urobila niečo také a pri tom sa správala vtedy tak milo. Vraj je bohatá a má záľubu v Dolly sukňách, ktoré ja zbožňujem. Neviem, prečo mám tak neskrotný pocit obraňovať ju i keď ju nepoznám. Možno mi iba vtedy tak padla do oka, možno to je kvôli tým dolly sukňám, možno som o tom presvedčená, kvôli Miley, pretože viem aká je úžasná a videla som fotky, na ktorých je nahá a stále som Smiler taký ako pred tým.

Nedá mi to nezamyslieť sa nad týmto všetkým. V prvom rade musím začať od seba. Odsudzujem, keď nepoznám/podľa vzhľadu ? Pravdaže .. Bohužial i keď u mňa je to väčšinou, kvôli vzhľadu a nie kvôli nejakému zlému činu, ktorý daný človek urobil, ale to sa počíta tiež .. Ale samozrejme nahlas to danému nepoviem, to by som si nedovolila. Ale neviem. V triede máme štyri baby, ktoré sa majú radi skoro len navzájom. Na začiatku roka som ich mala trochu aj rada, ale teraz.. Proste hrá tam úlohu aj vzhľad, ale i názory spolužiakov. Neviem, prečo som sa nechala tak ovplyvniť.. Asi sa bojím, že skončím ako ony. Na kraji spoločnosti v triede a to je to posledné, čo by som chcela.. Neviem. Nechcem ich už ohovárať. Keď sa nad tým zamýšľam viac už nie .. Avšak nechcem byť ani proti kamarátkam a ostatku triedy, preto budem radšej niečo medzi a k celej tejto veci sa nevyjadrovať .. Nechápte to tak, že keď ich nemám v láske kvôli spolužiakom nie som sama sebou, to zas nie. Proste mi len tak padli dole v očiach. Alebo chalanov odsudzujem kvôli vzhľadu. Áno je síce pravda, že z pekného taniera sa nenaješ, ale keď sa ti ten chalan nepáči a priam ťa odpudzuje, čo robiť ? Musí tam byť prosto aj to fyzické puto ak viete, čo myslím a to mi nikto nevyhovorí. Uznávam i ja sama som z tohto celého vinná, ale nie som sama (musím si nájsť výhovorku nie? )

Ďalej neznášam na spolužiačkach to, že nemajú radi jednu spolužiačku. Na začiatku roka ona bola tá, ktorá sa so mnou prvá bavila, pretože kamarátka, s ktorou som tam prišla ochorela a nebola v škole. Uznávam, že tá baba sa správa prehnane milo a niekedy je trápna, ale inak je hrozne super. Strašne ma štve, že ju nemajú radi a to sa s ňou ani nerozprávali, ani sa nepokúsili ju spoznať.

Ľudia, ľudstvo má proste v povahe odsudzovať hneď. Keď vidíme niekoho špinavého na ulici, bezdomovca alebo tuláka, už je zlý. Ani neviem, čo sa v ňom skrýva.

Keď uvidíme nahé fotky Miley už ju hneď odsúdime, že je šľapka, ale nevidíme to ostatné. Každý hater, ktorý tu je .. Všimli ste si takú vec, že niektorých možno aj inšpiruje, že máme viac slobody ako si vieme predstaviť, že sa nemáme báť vyjadriť, nech je to akokoľvek. Všimol si niekto, že je to v skutočnosti skvelý človek, ktorý navštevuje deti v nemocnici, urobila tričko, kde bola (asi) prvý krát nahá a výťažok z toho išiel na boj proti rakovine, že robí zbierky pre bezdomovcov, peniaze z jej albumu idú pre bezdomovcov, že je novou tvárou Viva glam, z ktorého výťažok pôjde na boj proti AIDS ? Nie ? Mne je to jasné, pretože keby áno určite by ste nemali na ňu taký názor aký máte kvôli pár nahým fotkám a pár nie moc príťažlivým vystúpeniam pre niektorých. Pochybujem, že by ste boli tak .. neviem ako to povedať.. zlý ?

Raz som videla na facebooku výstižný obrázok s textom - Vysmievame sa tučnému, ale neviem, že má obezitu; vysmievame sa plačúcemu, ale nevieme, že mu umiera matka... Bolo ich tam aj viac len si ich nepamätám..

A takto to na svete skutočne je.. A to mi je ľúto. Ale nemôžem nikoho za to viniť, pretože mám pocit, že ľudia to už majú v sebe zabudované. Ja sa pokúsim nerobiť to odsudzovanie. A vy by ste mali tiež. Vždy keď sa vám zdá niečo hrozné na niekom, popremýšľajte najskôr o ňom, o dôvodoch jeho činov, o dôvode jeho vzhľadu. A keď aj potom usúdite, že je to zlý človek, tak dobre.

Myslím, že človek odsudzuje, pretože sa bojí že bude sám odsúdený...
Robí to podvedome, že niekoho odsúdi, ale keby neodsudzoval ostatných mal by viac času odsúdiť seba a to by asi nedopadlo v niektorých prípadoch dobre.. Ako sa hovorí, najskôr by sme sa mali pozrieť na seba, prijať, že nikdy nebudeme bez chýb, ale vedieť, že ani iný nebudú dokonalý. Alebo minimálne by sme sa mali riadiť heslom - Nepoznám nesúdim. ♥

Aký máte na to vy názor ? 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Musím ešte poznamenať, že som si v poslednej dobe veľmi obľúbila Elvisa, preto mi nedá nedať sem pesničku, vďaka ktorej som si pustila i tie ostatné a ktorú milujem ♥


 
With love
AA


1 komentár: