utorok 26. augusta 2014

#Icebucketchallenge


Ice Bucket Challenge
  - ide o naozaj dobrú vec – upozorniť svet na nevyliečiteľné ochorenie ALS a finančne prispieť na liečbu postihnutých pacientov. Ak vás niekto nominuje, máte 24 hodín na to, aby ste výzvu splnili. Buď sa oblejete ľadovou vodou a darujete na charitu 10 dolárov, alebo sa neoblejete a darujete na charitu 100 dolárov. Samozrejme, že niektoré známe osobnosti robia aj-aj. Nuž a každý, kto výzvu prijme, následne nominuje trojicu ďalších adeptov!
(takto to opísala stráka markiza.sk )


Musím sa vám priznať, že už som aj ja podľahla tomuto šialenstvu :) Ak ste si nevšimli, čo ste si určite všimli, urobila to už hádam každá celebrita, kamarát, známy a dokonca aj náš pán prezident Kiska. Síce som nedala na charitu 10 dolárov, ale urobila som to hlavne pre zábavu. Ice bucket challenge aj tak slúži hlavne ako "reklama"  pre chorobu ALS . Aby si ľudia viac všímali takýchto ľudí :) .. Niektorým to príde zbytočné a stupidné vyliať si na seba kýbeľ ľadovej vody alebo ľadu, ale podľa mňa to bola zábava :D :)
 

Pýtate sa, že prečo kýbeľ studenej vody s ľadom? Zdá sa mi, že preto aby sme zažili z tej zimy šok a zisitili ako sa cítia pacienti postihnutý ALS . Niektorý bohužiaľ ani nevedia o čo sa jedná a vylievajú na seba vodu len tak pre nič za nič, čo je dosť smutné :/

Viete, čo je to Ice bucket challenge, ale možno neviete, čo je to vlastne tá ALS, tak ja vám to sem s radosťou napíšem :)

Amyotrofická Laterálna Skleróza
  - Jedná sa o degeneráciu motorických neurónov v mozgu alebo mieche, pričom mentálne funkcie a citlivosť ostávajú nezmenené. V počiatočných fázach ochorenia sa vyskytujú poruchy prehltania (dysfagia) a poruchy reči (dysartria), ktoré neskôr prechádzajú do generalizovanej formy. To znamená, že príznaky porušenej funkcie svalov sa prejavujú v podstate v ktoromkoľvek  svale ľudského tela. Veľmi nebezpečnou komplikáciou pri postupe ochorenia je postihnutie neurónov ovládajúcich dýchacie svaly.
( viac tu. )


Dúfam, že sa vám dnešný článok páči :) Ak si chcete pozrieť ďalší názor na IBC (ice bucket challenge) tak tu.  Pekný zvyšok dňa :*

♥ ♥ ♥ 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára