utorok 17. marca 2015

Nemám šajnu o čom písať!



Viem, že mám napísať článok, ale fakt neviem o čom, ale fakt ho chcem napísať, ak ma rozumiete. :) 
Ak vám to nebude vadiť, a bude sa vám chcieť čítať moje bláboly, ktoré mi práve prídu na myseľ, nech sa páči, toto je ideálny článok ! :D :) 

V poslednej dobe dosť rozmýšľam o angličtine... Osobne tento jazyk milujem, zdá sa mi najkrajší a pritom je taký jednoduchý (teda určite ľahší ako iné, napríklad francúzština..). Na tomto jazyku sa mi páči hlavne to, že nás dá sa povedať spojuje. Vďaka nemu sa dorozumieme s príslušníkmi iných krajín, môžeme s nimi komunikovať a uzatvárať priateľstvá. Je to jeden jazyk, ktorému by podľa mňa mali rozumieť všetci. Určite je to dôležitá vec, pretože možnosť rozprávať sa s niekým, kto je z úplne inej krajiny vzdialenej tisícky kilometrov a spoznať jeho život, skamarátiť sa s ním je k nezaplateniu. Pre niekoho to také dôležité nie je, ale mne to príde magické.

Napríklad, prednedávnom som spoznala jedného chalana z Hong Kongu vďaka Penfriend Club. Ich úradný jazyk sa nazýva cantonese a náš samozrejme poznáme, avšak ani jeden z nás nerozumie tomu druhému v rodnom jazyku, našťastie tu máme angličtinu. Jazyky celkovo sú krásne sami o sebe, ale nemôže predsa každý človek ovládať každý jazyk (veď máme problém ovládať jeden), aby sme sa navzájom dorozumeli, preto mi angličtina príde ako rozumné riešenie. Keby nie jej nespoznala by som môjho nového kamaráta a v budúcnosti ešte dúfam mnohých ďalších. Priatelia sú úžasní, tak prečo ich nemať viac aj z iných krajín?


Samozrejme angličtina neslúži, len na dorozumenie sa kvôli vytváraniu nových priateľstiev (hoci je to krásne), ale aj kvôli prežitiu. :D Teraz narážam hlavne na tích, ktorí chcú v budúcnosti cestovať. Veď keď zablúdite, ako sa dostanete späť, keď budete chcieť niekam ísť nejakým dopravným prostriedkom, ako si kúpite lístok? Možno sa spoliehate na to, že sa dorozumiete rukami nohami, ale keby ste cudzinec a narazíte na mňa, tak s najväčšou pravdepodobnosťou zahyniete v divočine. A navyše žijeme len raz, tak prečo to nevyužiť spoznávaním nových kultúr? :) A s vedomosťou jedného jazyka navyše dokážete všetko, či už cestovať (samozrejme ak sa učíte jazyky ako maďarčina, poľština, tak v takej Amerike neobstojíte, ale vy viete, čo myslím) alebo sa naučiť ďalší jazyk. Sme tu predsa na to aby sme si užili a niečo dokázali. Keď si poviete, že na čo mi bude iný jazyk ako rodný, aj tak ho do života nevyužijem a žijem len raz, tak je to len vaša hlúposť. Jazyky potrebujete, dar reči je zázračný, tak to využite! :)


Tipujem, že vás moje táraniny už nudia (a predovšetkým neviem, čo ďalej napísať), preto to už ukončím. Na začiatku som išla do písania tohto článku s pocitom - hádam niečo napíšem a tak pekne sa nám to otočilo na pár odstavcov o angličtine :3 .. 

Čo si vy myslíte o angličtine? 
Máte nejaký obľúbený jazyk?
Máte kamaráta zo zahraničia ? 

No nič to :) .. Pusťte si nejakú super americkú pesničku, započúvajte sa a prekladajte! Len tak mimochodom, dopočula som sa, že väčšina amerických pesničiek je o sexe. Ani nevieme, čo počúvame :´DD .. Avšak ja počúvam iba slušné pesničky samozrejme.... :D ♥


Pekný večer všetkým ! :) 

With love
AA

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára