utorok 2. júna 2015

3 otázky, 3 odpovede od blogeriek, časť 3 | Youtubers&Bloggers



Ahojte :)

Po dvoch článkoch prichádzam s poslednou časťou prieskumu medzi bloggerkami a dá sa povedať, že aj s menším zamyslením o blogscéne. Dnes to celé uzavriem aj za pomoci zopár grafov a myšlienok... Ak si chcete prečítať prvé časti prieskumu tak TU a TU.

Rekapitulácia "zadania" prieskumu -
Celé to pozostáva z troch resp. štyroch otázok, ktoré som položila mojim obľúbeným alebo len náhodným blogerkám. Prvý krát to bolo mojich 5 obľúbených blogeriek a druhý ďalších päť a nakoniec článok so zhrnutím a mojimi odpoveďami. Tak sa pusťme na to :) Tu sú otázky, ktoré sa týkajú blogov vybraných:

1. Zmenilo ti blogovanie život? Ak áno ako?
2. Ako dlho bloguješ?
3. Je toto tvoj prvý blog?
 


Ako môžete vidieť na tom nádhernom a veľmi "kvalitnom" grafe, ktorý som zostrojila, väčšina bloggerkám zmenilo blogovanie život. Dalo sa to čakať. Aj mne zmenilo život, pretože poznám mnoho nových ľudí, za ktorých som vďačná, vyvíja sa môj štýl písania, viem lepšie narábať s programami na písanie a všetko je z blogom proste lepšie. Je to taký úlet. :) Ako ste si ďalej mohli všimnúť žiadnej bloggerke sa nestalo, že by jej blog život nezmenil, pretože to sa hádam ani nedá :) .. Myslím, že zmena života, jeho poznačenie a nevedomosť posúdenia je skoro to isté, takže môžem to uzavrieť s tým, že nech si hockto založí blog poznačí ho to v istej miere, či v malej alebo veľkej, to už záleží od človeka a dĺžky blogu.


Prednedávnom ste si mohli všimnúť, že môj blog mal dva rôčiky. Takto staré blogy tvoria 20%, čo je celkom dosť .. Myslím si že cca pred troma rokmi začalo masívne zakladanie blogov, pretože väčšina je tak stará, buď tri, dva alebo jeden ročné blogy. Často som premýšľala ako môže toľko blogov na blogscéne vydržať. Až pred pár dňami sa mi to celkom objasnilo. Niekto si blog založí, iný ho zruší. Do mobilu som si ukladala blogy, ktoré som chcela sledovať, avšak dlhšie sa mi to nepodarilo a keď som na ne postupne poklikala zistila som, že 3 zo 4 sú už vymazané. Je to celkom smutné, že bloggerky, ktoré nedostanú od blogu hneď slávu a peniaze s tým skončia. Veľa vecí je oveľa ťažších, než sa na prvý pohľad zdajú.


Ani u mňa neplatí, že je toto môj prvý blog. Bože koľko ja som ich pred týmto mala... Väčšina bola na webnode a pár asi aj na blogu. Ale to som bola ešte dieťa (jasné a teraz už nie som, už mám 16 tak bacha na mňa...), toto je už ten finálny dúfam ♥ .. Ak ste čítali predchádzajúce diely prieskumu, mohli ste si všimnúť, že niektoré dievčatá mali pred tým blogy s ich kamarátkami alebo sami o úplných banalitách ako Harry Potter a pod., ale bavilo nás to a to, práve to bolo podstatné. Teraz sú predovšetkým beauty, fashion, lifestyle blogy, ale stále nás to baví. Veď blog slúži predovšetkým pre zábavu nie ? :)


Teraz by mala prísť časť, kde rozoberám svoje ďalšie pocity ohľadom blogu. Avšak netuším kde začať. Možno sa čudujete prečo niekedy píšem blogger a bloger. Fakt netuším aký je medzitým rozdiel, ale vždy mi krajšie prišlo blogger, preto to väčšinou aj tak píšem a je mi jedno, čo si ostatní o tom myslia, budú chápať význam slova a či tam to jedno g je alebo nie, stále je to blogger.

Čo by som chcela ďalej povedať napísať. Každý, kto sa považuje za bloggera je v nejakej facebookovej skupine určenej pre tento druh internetových diablov. Veď to poznáte napr. Blogy!, Odkazy na Blogy a iné... Vadí mi, že väčšina ľudí do nich len nahádže odkaz na svoj blog a ide na ďalšiu. Nepozastavia sa nad ostatnými blogmi alebo keď potrebuje niekto pomôcť. Myslela som, že tieto skupiny sú hlavne o tom, že máme byť priatelia, pretože máme jednu "profesiu" :) .. A v takýchto skupinách sú samý bloggeri, chcelo by to takú skupinu kde sú aj čitatelia. Viete si predstaviť skupinu, kde by si každý blogger musel zo sebou zobrať čitateľa? Nejako by sa to kontrolovalo a bol by tam rovnaký počet bloggerov aj čitateľov a bolo by to super myslím :3


A neviem, čo viac napísať :) Článkov o blogovaní je všade plno, ja sa už vyjadrovať viac nemusím. Všetko, čo som mala na srdiečku je obsiahnuté v posledných pár odstavcoch, ale jedna vec by tu predsa len ešte bola :) .. Pamätáte si malú anketu, ktorá bola vpravo? Tipujem, že nie, ale niektorý hlasovali a ja vám chcem ukázať výsledky, ktoré sú už vyššie. Potešilo ma, že väčšina hlasovala za nič-nemenenie. Niektorým však vadia moje fotografie, ktoré sú nie vždy v najlepšej kvalite, ale skoro vždy moje. Štýl písania asi nezmením, ale na designe, témach a aj fotografiách sa posnažím máknuť. Ďakujem všetkým hlasujúcim :)


Čo poviete na prieskum? na skupinu spoločnú pre bloggerov a čitateľov?
Pre bloggerov -  Zmenilo ti blogovanie život? 
Ak áno ako? Ako dlho bloguješ? Je toto tvoj prvý blog?


With love
AA

2 komentáre: